Поиск по этому блогу

четверг, 21 августа 2014 г.

       Аналіз роботи соціально-психологічної служби МВЗШ №1
                                              за 2013-2014 н.р.
Аналіз досягнутих результатів  
Основною метою роботи фахівці соціально-психологічної служби МВЗШ №1 у 2013-2014 н.р. було забезпечення та підвищення  ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя всіх його учасників. Соціальний патронаж був спрямований на надання соціально-психологічної допомоги соціально-незахищеним категоріям учнів з метою подолання ними життєвих труднощів та підвищення їхнього соціального статусу. Соціально-психологічна служба у 2013-2014 н.р.  забезпечувала своєчасне і систематичне вивчення мотивів поведінки і діяльності учнів з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних та інших індивідуальних особливостей. У поточному навчальному році фахівці соціально-психологічної служби співпрацювали з ССД, КМСД, наркологічним відділенням КУ «Мелітопольський психіатричний диспансер»
За 2013-2014 навчальний рік можна виділити наступні основні досягнення в діяльності фахівців психологічної  служби:
участь  в проекті соціальної дії «Prof-успіх: стратегія професійного вибору» - жива бібліотека;
- активна участь у роботі педагогічних рад, методичного об’єднання класних керівників;
- проведення моніторинг тривожності учнів 6-10 класів, психологічної культури учнів 11 класів;
- здійснення психологічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу;
- надання узагальненого досвіду практичного психолога і соціального педагога з теми «Робота фахівців психологічної служби МВЗШ №1 з проблеми агресивної поведінки підлітків» на методичному об’єднанні соціальних педагогів міста.
- робота за програмою «Сімейна розмова».
- викладання  курсу за вибором «Особистість та міжособистісні відносини» в 11-х класах.
Якісний аналіз консультативної роботи
  В 2013-2014  н.р. до фахівців  психологічної служби  за допомогою звертались учні, батьки, вчителі.
За рік практичним психологом  проведено  140    консультації
За рік соціальним педагогом  проведено     180   консультації
Кількість звернень до фахівців соціально-психологічної служби протягом навчального року
№ з/п
Тематика звернень
Кількість звернень
До практичного психолога
До соціального
педагога
1
З боку батьків                       32                                              35




2
З боку педагогів                   10                                             25




3
З боку дітей                           98                                             180




4
З боку інших зацікавлених осіб (представників громадськості тощо)

КМСД, ССД
           
                        

Фахівцями соціально-психологічної служби школи було організовано роботу  консультпункту для учнів та їх батьків. Під час роботи консультпункту вирішувались актуальні питання , які турбують батьків та підлітків.
Аналіз корекційно-розвиваючої роботи.
  Аналіз даних діагностичної роботи свідчіть про те, що більшість учнів МВЗШ №1 мають прояви девіантної і делінквентної поведінки, низький рівень соціальної адаптації і психологічної культури, виходячи з цього для підлітків необхідна подальша корекційна робота.
Протягом 2013-2014 н.р. з учнями проводилася корекція за напрямками:
формування в підлітків навичок здорового способу життя ;
запобігання і попередження конфліктних ситуацій;
розвиток комунікативної компетентності;
формування навичок неагресивної поведінки;
налагодження внутрішньосімейних відношень.
Результати діагностування, проведених після корекційно-відновлювальної роботи свідчать про те, що в більшості підлітків покращився емоційний стан, стабілізувалася самооцінка, знизився рівень тривожності.
Аналіз психодіагностичної роботи
Протягом 2013-2014 н.р. практичним психологом і соціальним педагогом  було проведено діагностичну роботу з  усіма учасниками навчально-виховного процесу за напрямками:
         - рівень адаптації прибулих учнів
         - визначення мотивації учнів 8-11-х класів;
         - діагностика  девіантних підлітків;
         - діагностика професійної спрямованості учнів 9-х класів;
         - діагностика рівня агресивності та тривожності учнів 6-10 класів;
         - діагностика учнів 12-х класів щодо підготовки до ЗНО;
           - діагностика учнів 12 класу щодо психологічної сформованості,     
          соціальної адаптації та психологічної культури;
         - діагностування професійної компетентності вчителів;
          - діагностика хлопців призовного віку (за запитом міськвійськомату).
        Також проведено індивідуальну діагностику учнів за запитом, або за результатами консультацій.
   Висновки за результатами,  методичні а також загально вікові та загально-педагогічні  рекомендації були представлені на психолого-педагогічних консиліумах, нарадах, методичних об’єднаннях, індивідуальних консультаціях, та в картках психолого-педагогічного супроводу дітей.
    Аналіз соціально-психологічних досліджень, що проведені в закладі освіти 

з/п
Тема
Мета
Цільова група, вибірка
Представлення результатів
1.
Рівень тривожності та агресивності підлітків
Показники тривожності та агресивності школярів навчальних закладів районів, міст
учні 8-10 класів (65 учнів)
Класні керівники, картки психолого-педагогічного супроводу дітей
2.
Виявлення «групи ризику»
Постановка дітей на облік, подальша корекційна-розвивальна робота
Учні 8-12 класів (80 учнів)
Класні керівники, картки психолого-педагогічного супроводу дітей
3.
Діагностика мотивації
Дослідження мотивації до навчання учнів
Учні 8-10 класів (44 учня)
Виступ на педраді
4.
Відношення до здорового способу життя
Виховання ЗОЖ
Учні 8-11 класів (73 учня)
Виступ на педраді
5.
Оцінка якості освіти

Учні 12 класів
Виступ на нараді
6.
Психологічна готовність до ЗНО
Показники тривожності
Учні 12 класів
(39 учнів)
Класні керівники


















ОСНОВНА МЕТА РОБОТИ  СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ МВЗШ №1
у  2014- 2015 н.р.
1.     Створення здорового психологічного клімату в школі для успішної соціальної адаптації  учнів зі шкільною дезадаптацією та девіантною поведінкою, створення для цих учнів у школі функціонально доцільного середовища (умов для позитивної зміни і розвитку), що забезпечує можливість особистісного росту, як ведучого фактору ефективної профілактики в розвитку і поводженні.
2.     Роботу з профілактики відхилень у розвитку особистості і поводженні «важких» підлітків здійснювати  на основі:
·        підвищення мотивації до навчальної діяльності;
·        емоційно-позитивної, задовольняючої підлітків системи взаємин з однолітками, педагогами, батьками.
3.     Підвищення правової і психологічної культури учнів.
4.     Забезпечення в школі учням психолого-педагогічні і соціальні рівності, що виключає яку-небудь дискримінацію за будь-якою ознакою.
5.     Навчання педагогів методам попередження і корекції відхилень у розвитку особистості і поводженні учнів зі шкільною дезадаптацією і девіантною поведінкою.
6.     Вивчення питань соціальної, психологічної адаптації особистості підлітків в сучасному громадському розвитку, виявляти причини, які утримують її розвиток.
Діяльність фахівців соціально-психологічної служби МВЗШ №1 направлена  на збереження психологічного здоров’я, створення умов для особистісного розвитку та життєвого самовизначення учнів.
Виходячи з цілей и задач робота фахівців соціально-психологічної служби будується  за основними напрямками.:
1.     робота з педагогічним колективом школы;
2.     робота з учнями;
3.     робота з батьками.
Ця робота здійснюється через таки види діяльності, як:

- організаційно - методична робота,
 - психодіагностика;
 - розвиток і корекція;
 - просвіта;
 - консультування;
Психодіагностична робота

з/п
Зміст роботи
Термін проведення
З ким проводиться
1
 Виявлення фактів правопорушень серед учнів школи, формування «групи ризику» (спостереження, контроль, профілактична робота)
Протягом року
Учні «групи ризику»
2
Індивідуальна діагностична робота з учнями, яки мають прояви шкільної дезадаптації та девіантної поведінки.
Жовтень- січень
Учні «групи ризику»
3
Вивчення психологічних особливостей поведінки учнів «групи ризику».
Жовтень- січень
Учні «групи ризику»
4
Діагностика причин девіантної поведінки, учнів «групи ризику»
Жовтень- січень
Учні «групи ризику»
5
Складання індивідуальних психологічних карт на дітей «групи ризику» і розробка рекомендації вчителям, батькам щодо роботи з дітьми  з високим рівнем дезадаптації.
Жовтень- січень
Учні «групи ризику»
6
Контроль за адаптацією новоприбулих до школи учнів.
· відвідування занять та спостереження за дітьми;
· психологічна діагностика емоційного стану дітей;
· бесіди з вчителями з метою виявлення дітей, які мають ознаки дезадаптації;
· психологічне дослідження індивідуальних особливостей пізнавальної та особистісної сфер учнів с ознаками дезадаптації;
заповнення анкети-інтервью вновьприбулимі учнями та їх батьками
Вересень
Учні 8-12 класів
7
Діагностика «Методика первинної діагностики виявлення дітей «групи ризику»  (8-12 клас).
Жовтень
Учні 8-12 класів
8
Діагностика «Адаптація» з метою виявлення підлітків з проявами дезадаптації
Листопад
Учні 10-12 класів
9
Діагностика «Мотивація» з метою виявлення  почуття відповідальності, та рівня мотивації
Грудень
Учні 10-11 класів
10
Діагностика «Мотивація» з метою виявлення  почуття відповідальності, та рівня мотивації
Січень
Учні 8-9 класів
11
Вивчення професійних інтересів і нахилів
Лютий
Учні 9,12 класів
12
Діагностика «Якість освіти»
Березень
Учні 12 класів
13
Діагностика рівня мотивації досягнень учнів, що приймають участь в ЗНО
Березень
Учні 12 класів
14
Діагностика «Соціальна адаптація»
Квітень
Учні 12 класів
15
Проведення моніторингових досліджень (психологічна культура, FPI, тривожність, агресивність)
Травень
Учні 8-12 класів



Консультаційна робота

з/п
Зміст роботи
Термін проведення
З ким проводиться
1
Консультування учнів школи з проблеми адаптації в новому колективі.
Індивідуальне консультування батьків про шляхи допомоги дитині в адаптації
Вересень
Батьки вновьнових учнів
2
Проведення групових консультації для батьків в рамках роботи консультпункту з теми «Відповідальність батьків за збереження здоров'я дітей».
Жовтень
Батьки
3
Проведення групових консультації для батьків в рамках роботи консультпункту  з теми «Мікроклімат та взаємостосунки в сім’ї»
Листопад
Батьки
4
Проведення групових консультації для батьків в рамках роботи консультпункту  з теми "Як стати авторитетом для своєї дитини?"
Грудень
Батьки
5
.Проведення групових консультації для учнів в рамках роботи консультпункту (тема «Права дитини»).
Січень
Учні
6
Проведення групових консультації для учнів в рамках роботи консультпункту (тема «Моя майбутня професія»)
Лютий
Учні
7
Проведення групових консультації для учнів в рамках роботи консультпункту  (тема «Правомірна поведінка, правопорушення та юридична відповідальність).
Березень
Учні

Проведення групових консультації для учнів в рамках роботи консультпункту (тема «Вплив нікотину та алкоголю на організм підлітка.
Квітень
Учні
8
Проведення групових консультації для учнів в рамках роботи консультпункту (тема « Інтернет безпека»)
Травень
Учні
9
Проведення індивідуальних консультації з учнями, батьками з питань розв’язання життєвих ситуації, зняття стресу, виховання т.щ
Протягом року
 Батьки, учні

Психологічна просвіта

з/п
Зміст роботи
Термін проведення
З ким проводиться
1.
1. Проведення інформаційно-просвітницької роботи, спрямованої на розвиток психологічної культури учнів з теми «Формування мотивації до навчання»
2. Виступ на батьківських зборах «Особистісна гігієна підлітка – складова його здоров’я»

Вересень
Батьки, учні
2.
Проведення інформаційно-просвітницької роботи, спрямованої на розвиток психологічної культури учнів з теми «Агресію під контроль»
Жовтень
Учні
3.
Проведення інформаційно-просвітницької роботи, спрямованої на розвиток психологічної культури учнів з теми «Насилля»
2. Участь в акції «16 днів без насильства»
Листопад
Учні
4.
«Попередь лихо» робота з профілактиці поширення ВІЛ-інфекції серед неповнолітніх
Грудень
Учні
5.
Проведення інформаційно-просвітницької роботи, спрямованої на розвиток психологічної культури учнів з теми «Толерантність»
Січень
Учні
5.
Проведення інформаційно-просвітницької роботи, спрямованої на розвиток психологічної культури учнів з теми «Комп’ютерні пристрасті»
Лютий
Учні
6.
Проведення інформаційно-просвітницької роботи, спрямованої на розвиток психологічної культури учнів з теми «Відповідальність за правопорушення»

Березень
Учні
7.
Проведення інформаційно-просвітницької роботи, спрямованої на розвиток психологічної культури учнів з теми «Профілактики негативних явищ в учнівському середовищі»
Квітень
Учні
8.
Проведення інформаційно-просвітницької роботи, спрямованої на розвиток психологічної культури учнів з теми «Профілактика шкідливих звичок»
Травень
Учні





Організаційно-методична робота

з/п
Зміст роботи
Термін проведення
З ким проводиться
1
Виступ на методоб'еднанні  класних керівників  «Проблема дезадаптації дітей в підлітковому віці. як одна з причин виникнення неврозів».
Вересень
Вчителі
2
Виступ на методоб'єднанні  класних керівників  «Насильство- гостре соціальне явище»
Листопад
Вчителі
3
« Підліткові девіації» виступ на ШМО класних керівників
Січень
Вчителі
4
ППС для класних керівників «Єдиний організм; створення і розвиток колективу класу» на ШМО класних керівників
Лютий
Вчителі
5
Лекторій для педагогів «Соціально-психологічний портрет випускника школи».
Квітень
Вчителі

Корекцийно-відновлювальна робота

з/п
Зміст роботи
Термін проведення
З ким проводиться
1
Тренінг «Лихослів'я».
Жовтень
Учні
2
Експрес тренінги з теми  «Торгівля людьми» 8-12 класи
Листопад
Учні
3
Тренінг « Правда про Віл /Снід» 10-12 класи
Грудень
Учні
4.
Тренінг, бесіда «Толерантність»
Січень
Учні «групи ризику»
5
Тренінг з теми «Профорієнтація» 9,12 класи
Лютий
Учні
6.
Тренінг з теми «Вандалізм» 8- 9 класи.
Березень
Учні
7.
Експрес- тренінги з саморегуляції 9, 12 класи (підготовка до ДПА і ЗНО).
Травень
Учні 9,12 класів
8.
Групова і індивідуальнаі корекціоно-розвиваюча  робота с дезадаптованими учнями
Протягом року
Учні

Навчальна діяльність

з/п
Зміст роботи
Термін проведення
З ким проводиться
1
Робота за програмою «Сімейна розмова»
Протягом року
Учні 9 класу
2
Курс за вибором «Особистість  та міжособистісні відносини» 11 класи
Протягом року
Учні 11 класів

Зв’язки з громадскістю

з/п
Зміст роботи
Термін проведення
З ким проводиться
1
Участь у міських семінарах психологів
Протягом року
Фахівці служб
2
Підтримка зв’язків з міськими організаціями (міським психологічним центром, Службою у справах неповнолітніх, наркодиспанцером, СЕС, КМСД
Протягом року
Фахівці служб
3
Робота на призовній дільниці ( за графіком)
Протягом року
Учні школи
4
Підтримка зв'язків  зі спеціальними професійними навчальними закладами.
Протягом року
Педагог-організатор
5
Участь у міських семінарах
соціальних педагогів.
За планом роботи методистів УО
Соціальний педагог
6
 «Сім'я- простір без насильства», 8-10 кл.
Листопад
Згідно плану співробітництва - виступ фахівців ММЦСССДМ
7
«Слова СНІД і ВІЛ знайомі усім», 8-10 кл.
Грудень
Згідно плану співробітництва - виступ фахівців ММЦСССДМ
8
«Туберкульоз виліковний», 8-10 кл.
Березень
Згідно плану співробітництва - виступ фахівців ММЦСССДМ
9
«Ти та твоє здоровья», 8-10 кл.
Квітень
Згідно плану співробітництва - виступ фахівців ММЦСССДМ
10
«Не перебувай у полоні залежності», 8-10 кл.
Травень
Згідно плану співробітництва - виступ фахівців ММЦСССДМ

Робота з учнями||
(робота з|із| дітьми, що знаходяться|перебувають| в соціально небезпечному |становищі|становищі|, з|із| дітьми, що перебувають на |всередшкільному та кримінальному| обліку|урахуванн|)


з/п
Зміст роботи
Термін проведення
З ким проводиться
1.
Вивчення характерологічних особливостей рівня конфліктності.
Вересень
Учні ВШО, КО
2.
Контроль за адаптацією новоприбулих до школи учнів.
Жовтень
Учні ВШО, КО
3.
Індивідуальна діагностична робота з учнями, які знаходяться на ВШО і КО.
Жовтень-квітень
Учні ВШО, КО
4.
 Складання індивідуальних психологічних карт на дітей «группи ризику» і розробка рекомендації вчителям, батькам щодо роботи з дітьми  з високим рівнем
Протягом року
Учні ВШО, КО
5.
Проведення групових консультації для учнів в рамках роботи консультпункту (тема «Права дитини»).
Січень
Учні ВШО, КО
6.
Профбесіда з теми «Підліток і закон»
•        8-9 класи « Правила поведінки дітей і підлітків в громадських місцях»
•        10 класи «Закон і ми»
•        11-12 класи « Знайомство с карним та адміністративним кодексами України»
Березень
Учні ВШО, КО
7.
Відвідування на дому підлітків, які ухиляються від навчання (бесіди з батьками, обстеження умов проживання дитини).
Протягом року
Учні ВШО, КО
8.
Проведення рейдів підлітків з групи ризику.
Протягом року
Учні ВШО, КО

Робота з  дітьми, які позбавлені батьківського піклування

з/п
Зміст роботи
Термін проведення
З ким проводиться
1.
Виявлення та постановка на облік дітей, які позбавлені батьквського піклування.
вересень
діти, які позбавлені батьківського піклування
2.
Відвідування вдома дітей, що знаходяться під опікою, заповнення актів обстеження матеріально-побутових умов, індивідуальних карток обліку.
жовтень
діти, які позбавлені батьківського піклування
3.
Індивідуальні бесіди з учнями, які позбавлені батьківського піклування та опікунами.
протягом року
діти, які позбавлені батьківського піклування
4.
Оновлення списків дітей, які позбавлені батьківського піклування.

січень, травень
діти, які позбавлені батьківського піклування
5.
Здійснення контролю за вихованням і навчанням дітей.
протягом року
Соціальний педагог, педагог-організатор
6.
Допомога в оформленні документації.
за потребою
Опікуни дітей певної категорії
7.
Відвідування вдома дітей що знаходяться під опікою, заповнення актів обстеження матеріальне побутових умов, індивідуальних карток обліку.
вересень-лютий
Фахівці служби, класні керівники

Робота з сім'єю

з/п
Зміст роботи
Термін проведення
З ким проводиться
1.
Розробка рекомендацій батькам щодо супровіду дітей.
 Виступ на батьківських зборах
вересень
Фахівці психологічної служби
2.
Проведення групових консультації для батьків в рамках роботи консультпункту з теми «Відповідальність батьків за збереження здоров'я дітей».
жовтень
 Фахівці психологічної служби
3.
Проведення індивідуальних консультації з учнями, батьками з питань розв’язання життєвих ситуації, зняття стресу, виховання т.щ.
протягом року
Фахівці психологічної служби
4.
Проведення групових консультації для батьків в рамках роботи консультпункту  з теми "Як стати авторитетом для своєї дитини?"
Грудень
Фахівці психологічної служби
5.
Проведення лекторію для батьків
 « Відповідальність та виховання підлітка»
Березень
Фахівці психологічної служби
6.
Проведення інф.-просвітницької роботи, спрямованої на розвиток психо-чної культури батьків з теми «Профілактики негативних явищ в учнівському середовищі»
Квітень
Фахівці психологічної служби
7.
Проведення  рейдів в сім'ї, що знаходяться в соціально-небезпечному становищі.
Протягом року
Класні керівники
8.
Участь в засіданнях шкільної ради профілактики.
За планом роботи шкільної ради профілактики
Батьки, учні
9.
Оновлення банку даних на дітей із сімей, які опинились у складних життєвих обставинах та зазнали насилля в сім'ї, забезпечувати своєчасне виявлення означених сімей, їх облік і систематичну перевірку умов утримання та виховання неповнолітніх.
Травень
Соціальний педагог


1 комментарий:

  1. Merkur 20C Silver Classic with 5-Piece Bakelite
    This is a very 메리트 카지노 고객센터 solid aluminum Bakelite Bakelite Bakelite Bakelite Bakelite 바카라사이트 Bakelite Bakelite Bakelite Bakelite Bakelite Bakelite Bakelite Bakelite Bakelite Bakelite Bakelite 샌즈카지노 Bakelite Bakelite Bakelite Bakelite

    ОтветитьУдалить